Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Πανεύκολη συνταγή για σπιτικό φυστικοβούτυρο

Πανεύκολη συνταγή για σπιτικό φυστικοβούτυρο


Πανεύκολη συνταγή για σπιτικό φυστικοβούτυρο
Φτιάξτε μόνοι σας  το αγαπημένο σας peanut butter!
Συστατικά:
200 γρ. άψητα ή καβουρδισμένα  φιστίκια
Αλάτι (προαιρετικά)
2 κ.σ ελαιόλαδο
2  κ. σ. μέλι(προαιρετικά)

Εκτέλεση:
Αλέθετε στο μπλέντερ τους ξηρούς καρπούς μέχρι να γίνουν σαν τραχανάς. Προσθέτετε το αλάτι και το ελαιόλαδο και συνεχίζετε το χτύπημα τόσο όσο να γίνει το μείγμα αρκετά λείο. Προσθέτετε το μέλι και ανακατεύετε. Μεταφέρετε το μείγμα σε αποστειρωμένο βάζο και το διατηρείτε σε δροσερό σκοτεινό μέρος ή στο ψυγείο.


ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΣΥΝΤΑΓΗ 
 
Το φυστικοβούτυρο στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου διαδεδομένο. Στο δικό μου το σπίτι ο μόνος που το τρώει (τουλάχιστον για την ώρα) είμαι εγώ. Ακριβώς όμως επειδή δεν είναι διαδεδομένο, είναι ακριβό, ειδικά οι μάρκες που δεν περιέχουν στα συστατικά υδρογονωμένα φυτικά λιπαρά. Μέχρι που μία συνταγή στην τηλεόραση με ενέπνευσε να δοκιμάσω να φτιάξω το δικό μου φυστικοβούτυρο. Η συνταγή ήταν από γνωστό τηλεμάγειρα, και ήταν φυστικοβούτυρο με κακάο. Το αποτέλεσμα δε μου άρεσε καθόλου, αλλά ήταν το σπρώξιμο που χρειαζόμουν για να ψάξω να φτιάξω τελικά φυστικοβούτυρο στην κλασσική του εκδοχή. Δεν είναι δύσκολο. Παίρνεις φυστίκια και τα αλέθεις στο μπλεντεράκι μέχρι να γίνουν φυστικοβούτυρο.

Peanut Butter
Φυστικοβούτυρο
Το τι φυστίκια θα χρησιμοποιήσει κανείς είναι δικό του θέμα. Εγώ προτιμώ τα ψημένα ανάλατα φυστίκα.
Roasted Peanuts
Ψημένα, ανάλατα φυστίκα
Καταρχάς, ξεφλουδίζω τα φυστίκια, αν και πολλοί τα κρατούν. Τα ξεφλουδίζω ένα ένα. Αρχικά δοκίμασα να τα ξεφλουδίσω με τον εξής τρόπο: Τα έβαλα σε ένα τάπερ, το έκλεισα και άρχισα να κουνώ το τάπερ δυνατά. Τα φυστίκια να μεν ξεφλουδίστηκαν, αλλά το να τα ξεχωρίσω από τα φλούδια αποδείχθηκε ακόμη μεγαλύτερος μπελάς από το να τα ξεφλουδίσω με το χέρι. Στη συνέχεια τα βάζω στο μπλεντεράκι, γνωστό και ως «μούλτι».
Peanut Butter 1
Στο μπλεντεράκι βάζω περίπου μια κούπα τη φορά. Ούτως ή άλλως το μπλεντεράκι θα ζοριστεί πολύ από τη διαδικασία, οπότε δε διακινδυνεύω να το κάψω κιόλας. Κλείνω το καπάκι και αλέθω. Το άλεσμα διαρκεί αρκετή ώρα. Εμένα μου παίρνει γύρω στα έξι (6) λεπτά. Ανά 1-2 λεπτά σταματάω, για να σπρώξω προς τα κάτω κομμάτια που κόλλησαν ψηλά στα τοιχώματα. Όσο είναι ακόμη αλεσμένο και πριν γίνει φυστικοβούτυρο, πολλοί βάζουν λίγη ζάχαρη (κατά προτίμηση καστανή) η/και λίγο αλάτι. Εγώ δεν βάζω, και δε βρίσκω ότι χρειάζεται. Άλλοι επίσης προσθέτουν λίγο λάδι (το πολύ μία κουταλιά της σούπας ανά κούπα φυστίκια) για να βοηθήσουν το άλεσμα. ούτε από αυτό χρειάστηκε ποτέ να προσθέσω. Πάντως αν χρειαστεί καλό είναι το λάδι να είναι άγευστο (όπως το ηλιέλαιο). Καλό το ελαιόλαδο, αλλά στο φυστικοβούτυρο καλύπτει εντελώς τη γεύση.
Συνεχίζω τη διαδικασία μέχρι να μετατραπεί σε φυστικοβούτυρο. Μία κούπα φυστίκια δίνει περίπου μισή κούπα φυστικοβούτυρο. Αν θέλω να φτιάξω επί πλέον περιμένω λίγη ώρα ώστε το μπλεντεράκι να «ξεκουραστεί» (αν ζοριστεί πολύ υερθερμαίνεται και καμιά φορά βγάζει και καπνούς). Το φυστικοβούτυρο που προκύπτει δεν είναι εντελώς λείο όπως αυτό του εμπορίου (διακρίνονται κομματάκια) αλλά είναι αρκετά λείο.
Peanut Butter 2
Αρχικά θρυμματίζονται
Peanut Butter 3
Μετά από 1-2 λεπτά
Peanut Butter 4
Μετά από άλλα 1-2 λεπτά
Peanut Butter 5
Ακόμη 1-2 λεπτά και είναι έτοιμο
Πολλοί το βάζουν στο ψυγείο. Εγώ δεν το βρίσκω σκόπιμο. Ούτως ή άλλως φτιάχνω λίγο κάθε φορά οπότε δεν προλαβαίνει να αλλοιωθεί. Εκτός από σκέτο αλειμμένο στο ψωμί, μου αρέσει πολύ και σε συνδυασμό με κόκκινες μαρμελάδες (όπως πχ φράουλα). Συνδυάζεται πολύ ωραία και με σοκολάτα (σοκολατένιο κέικ ή μπράουνι αλειμμένο με φυστικοβούτυρο). Τέλος, έχω φτιάξει με το φυστικοβούτυρο αυτό και πολύ ωραία μπισκότα.Η συνταγή σύντομα.

ΠΗΓΗ   http://kouzina.chrismagr.com/peanut-butter/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου